Otroci in mladostniki se že nekaj mesecev izobražujejo na daljavo. Njihova telesna dejavnost je bila v tem času v veliki meri odvisna od družinske dinamike, predvsem pa od upoštevanja navodil za gibalne dejavnosti, ki so jih dobivali od učiteljev razrednega pouka (v nadaljevanju RP) in športnih pedagogov ter uresničevanja le-teh. Nekateri so bili pri tem bolj, drugi manj uspešni.
V izogib zmanjšanju gibalnih sposobnosti in morebitnemu povečanju deleža otrok s prekomerno telesno težo, na kar opozarjajo strokovnjaki, je pomembno, da ob ponovnem vračanju v šole poskrbimo za učno okolje, ki bo v največji meri omogočalo čimprejšnjo vrnitev gibalnih zmogljivosti otrok in mladostnikov na raven v času pred korono.
Gibanje je najboljša protiutež dolgotrajnemu sedenju in bivanju v zaprtih prostorih. Je odlično sredstvo za dvig imunskega sistema v boju proti nalezljivemu virusu in učinkovit blažilec različnih negativnih vplivov na naše duševno zdravje. Le zdravi in aktivni otroci in mladostniki se bodo lahko spopadali z izzivi 21. stoletja in ohranjali zdravje ter krepili imunski sitem.
Poleg splošnih priporočil NIJZ in Priporočil za prehod iz izobraževanja na daljavo v izobraževanje na šoli, ki jih je pripravil Zavod RS za šolstvo, dodajamo priporočila, ki bodo pripomogla k dvigu gibalnih zmogljivosti otrok in mladostnikov, večji učni učinkovitosti in posledično boljšemu počutju.
Priporočila za gibalno aktivno vračanje v šole, ko obstaja še možnost okužbe s koronavirusom SARS-CoV-2 (2. 2. 2021)