Opis
Knjiga je plod dela domačih avtoric in dveh avtorjev iz ZDA. Z njo želijo bralcu približati in razjasniti temeljne pojme, ki so povezani z izvajanjem inkluzivne vzgoje in izobraževanja in ki pomembno vplivajo tudi na razvoj stališč do inkluzije. V knjigi se tako prepletajo teoretične in praktične vsebine, pomembne za vključevanje učencev s posebnimi potrebami. Knjiga je namenjena vsem šolskim strokovnim delavcem, ki si želijo izboljšati šolsko prakso za vse učence in ki so pripravljeni dati priložnost učencem z izrazitejšimi posebnimi potrebami, da se šolajo skupaj z vrstniki, ter ponuditi tudi njihovim staršem možnost izbire ustanove, v kateri se bo šolal njihov otrok.
VSEBINA: Predgovor, Moja zgodba, Opredelitev inkluzivne vzgoje in izobraževanja, Razvoj inkluzije v ZDA, Dejavniki inkluzivne vzgoje in izobraževanje v državah, Posebne vzgojno-izobraževalne potrebe, Diagnostično ocenjevanje posebnih potreb – izobraževalni model, Uresničevanje inkluzivne vzgoje in izobraževanja v šolski praksi, Kako uspešno zadovoljevati raznolike (učne) potrebe vseh učencev v razredu, Prilagoditve za učence s posebnimi potrebami, Zadovoljevanje socialnih in čustvenih potreb učencev s posebnimi potrebami v inkluzivnem okolju, Inkluzivna vzgoja in izobraževanje otrok, ki izhajajo iz manj spodbudnega okolja zaradi revščine, Vloga staršev pri izobraževanju otrok s posebnimi potrebami, Načrtovanje prehajanja: od rojstva do odraslosti – načrt inkluzije za učence s posebnimi potrebami, O avtorjih.
»Ker sem pomemben del časa preživel v neposrednem in posrednem stiku z delom petih avtorjev, sem prepričan, da sem dobro usmeril svojo energijo in da lahko z gotovostjo zatrdim, da to knjigo v Sloveniji potrebujemo. V veliko pomoč bo šolski strokovni javnosti, našla pa bo bralce tudi pri starših in drugih ljudeh, ki so v stiku z otroki in mladostniki s posebnimi potrebami. Ne bo jih begala ali celo večala njihovih bojazni, saj je temeljno sporočilo knjige, da je mogoče pomagati in kako se to naredi.«
Mag. France Prosnik, klinični psiholog