Strokovne sodelavce vabimo na krajša usposabljanja na daljavo. Pripravili smo štiri teme, za katere menimo, da bodo ponudile uporabne primere za pripravo in izvedbo pouka tako v razredu kot tudi na daljavo.
Na srečanjih bomo pokazali, demonstrirali, ozaveščali, razpravljali o možnostih, ter priložnostih, ki jih ponuja digitalna tehnologija in s pomočjo katere:
- so vsi učeči se, v živo in na daljavo, aktivno vključeni v pouk (komunicirajo, sodelujejo, načrtujejo, dokumentirajo in spremljajo učenje in lastni napredek).
- učitelj, ki izvaja pouk v živo in hkrati na daljavo, vodi učni proces s poudarkom na pridobivanju podatkov za prepoznavanje tistih, ki potrebujejo dodatno podporo ob posredovanju kakovostnih povratnih informacij.
Ponedeljek,10. 1. 2022, 14.30-15.30
Vključenost učenca v vse faze učenja in poučevanja
Formativno spremljanje v podporo učenju – v živo in na daljavoE-urica bo udeležencem omogočila uvid v organizacijo in vodenje razreda, pri čemer je poudarjena vloga vsakega učenca v vseh fazah učenja. Pokazali bomo primer načrtovanja učnega sklopa, ki izhaja iz vprašanja Kje je učenec v tem trenutku in kaj potrebuje za učenje? Osvetlili bomo pomen obrnjenega učenja, sonačrtovanja namenov učenja in kriterijev uspešnosti, spodbujanja aktivnega zbiranja in vrednotenja raznolikih dokazov ter učinkovite povratne informacije. E-urica bo udeležence postavila v aktivno vlogo v fazah odpiranja teme, načrtovanja učenja, izvajanja dejavnosti kakor tudi pri uporabi pridobljenega znanja v novi situaciji in vrstniškega/kolegialnega učenja.
Izvajalke: Nina Novak, Vesna Vršič, Mateja Sirnik, Ljiljana Mićović Struger
Na usposabljanje se prijavite na povezavi, najkasneje do 12. ure na dan izvedbe e-urice.
Ponedeljek, 17. 1. 2022, 14.30-15.30
Sodelujmo – kjerkoli in kadarkoli
Digitalna tehnologija v podporo vsem učečim se – v živo in na daljavo
Na e-urici bomo razpravljati o možnostih ter priložnostih, ki jih ponuja digitalna tehnologija in s pomočjo katere lahko organiziramo sodelovanje vseh učečih se – tistih, ki so prisotni v razredu in na daljavo. Pokazali bomo, kako lahko učitelj, ki izvaja pouk v živo in hkrati na daljavo vodi učni proces s poudarkom na aktivnostih, ki spodbujajo sodelovanje učečih se. E-urico bomo izvedli “hibridno” – tako za udeležence na daljavo kot tudi za tiste, ki se nam bodo pridružili v živo. Že pred pričetkom e-urice VAS bomo povabili k sodelovanju v okolju MURAL. Med samo e-urico bomo poudarili pomen sodelovanja, pokazali primere sodelovanja in VAS povabili k sodelovanju. Načrtujemo individualno delo in sodelovanje v parih ter skupinah. K udeležbi na e-urici vabimo vse, ki bi radi obogatili svojo prakso z idejami o tem, kako z učečimi se komunicirati, sodelovati, načrtovati, dokumentirati in spremljati učenje in napredek. Na e-urico prinesite računalnik.Izvajalke: Špela Bergoč, Amela Sambolić Beganović, Mateja Sirnik, Vesna Vršič
Na usposabljanje se prijavite na povezavi, najkasneje do 12. ure na dan izvedbe e-urice.
Ponedeljek, 24. 1. 2022, 14.30-15.30
Spodbujanje dobrega počutja vseh učencev
V e-urici bomo predstavili pomen dobrega počutja vseh učencev v razredu in primere aktivnosti, ki jih strokovni delavci lahko v ta namen uporabijo neposredno z učenci. K e-urici vabimo vse, ki bi želeli pridobiti nove ideje, kako učence opolnomočiti na čustvenem in socialnem področju, da bodo z dobrim počutjem tudi bolj motivirani za šolsko delo.
Izvajalci: Darja Plavčak, Biserka Lep, Amela Sambolić Beganović, Anton Polšak
Na usposabljanje se prijavite na povezavi, najkasneje do 12. ure na dan izvedbe e-urice.
Ponedeljek, 31. 1. 2022, 14.30-15.30
Ali znamo izkoristiti pouk na prostem?
Pouku na prostem je organizirano učenje izven šolskih prostorov, kjer spodbujamo pridobivanje izkušenj učencev, uporabo znanj v avtentičnih situacijah, osmišljanje znanja, razvijanje veščin itd. V času epidemije covid 19 pa se ta oblika pouka še posebej poudarja zaradi krepitve dobrega počutja učencev, zdravja, gibanja, pozitivne naravnanosti do okolja in usvajanja znanj za trajnostni razvoj. V e-urici bomo predstavili možnosti izvedbe pouka na prostem v času pouka v šoli in/ali na daljavo. Ideje bomo osvetlili z različnih zornih kotov, odpirali dileme in nakazali možne rešitve. Dejavnosti pouka na prostem bomo prikazala z interdisciplinarno temo, kjer bodo zastopana različna predmetna področja in koncepti. Udeleženci boste v e-urici postavljeni enkrat v vlogo aktivnega »učenca«, zlasti pri izvedbi pouka na prostem, drugič v vlogo »učitelja oziroma strokovnjaka«, ki bo na podlagi svojih izkušenj in znanj analiziral ter vrednotil izvedbo pristopa.
Izvajalci: Vesna Vršič, Nina Novak, Špela Bergoč, Mateja Sirnik
Na usposabljanje se prijavite na povezavi, najkasneje do 12. ure na dan izvedbe e-urice.
Pred našim strokovnim druženjem vas bomo povabili k ogledu video predstavitve, ki prinaša razmišljanja o različnih organizacijskih možnosti pouka.
Udeležba na usposabljanju udeležencem prinaša:
- neposredno izkušnjo izobraževanja na daljavo (učitelji kot učenci),
- priložnost za strokovno in didaktično razpravo tako o izbrani temi kot tudi o didaktičnem potencialu izbranega okolja/orodja,
- učenje in pripravo izdelka/dokaza,
- priliko, da se skupaj učimo in gradimo skupnost.
Pomembno obvestilo za udeležence krajših usposabljanj na daljavo
- Usposabljanja niso ovrednotena s točkami za napredovanje,
- ne beležimo prisotnosti,
- prijavitelji ste odgovorni za pravilno navedbo elektronskega naslova, na katerega prejmete obvestilo o načinu in terminu usposabljanja.