Opis
V tokratni številki revije Matematika v šoli pišemo o: – Strahu pred matematiko ali matematični anksioznosti. Kako ju prepoznamo in kako lahko pomagamo matematično anksioznim učencem. – Algoritmičnem mišljenju pri zaporedjih v vsakdanjem življenju. Omenimo prednosti in slabosti izpostavljanja algoritmičnega mišljenja pri pouku matematike z uporabo digitalnih tehnologij pri reševanju uporabnih primerov. – Pomenu dokaza v srednješolski matematiki. Obravnavamo glavne tehnike dokazovanja in podajamo ustrezne primere. – Raziskovalni nalogi na Evropskih statističnih igrah: nasveti za pripravo nalog. V prispevku so navedeni primeri dobre in manj dobre prakse, vse z namenom, da bodo lahko ekipe v prihodnje pripravljale še boljše naloge. Poudarek je na tistih vsebinah, ki so tesno povezane s poukom matematike (izračuni in grafikoni). Kljub temu so zapisani nasveti dovolj splošni, da so uporabni pri vsaki raziskovalni nalogi. Prispevek vključuje kratek opis vseh ravni tekmovanja in spodbuja učiteljice in učitelje matematike k mentoriranju ekip na svojih šolah. V rubriki Iz razreda so predstavljeni trije primeri izvedbe pouka matematike s smiselnim vključevanjem sodobnih tehnologij za obdelavo podatkov. Naslednji članek prikazuje alternativni načina poučevanja, z vključevanjem motivacijsko zanimivih asociacij – mnemonik, ki so lahko koristne za boljše pomnjenje in hitrejši priklic. Dijakom omogočajo ustvarjanje lastnih asociacij, zato lahko postane učenje matematičnih pojmov bolj zanimivo, kar vodi k boljši motivaciji. Sledi še prispevek, kjer so predstavljeni različni primeri dejavnosti pri pouku matematike, kjer učenci sami zbirajo podatke ter jih obdelujejo, predstavljajo realne podatke in rešitve. V novicah predstavljamo raziskovalne naloge iz matematike na Srečanju mladih raziskovalcev Slovenije v letu 2022 ter pišemo o projektu NA-MA POTI in predstavljamo konkreten primer za razvijanje 2. gradnika matematične pismenosti. Vabljeni k naročilu, branju in soustvarjanju naše revije.
|