Opis
Drugo številko revije Šolsko svetovalno delo namenjamo dobrobiti in duševnemu zdravju otrok in mladih; objavljamo izsledke raziskav PIRLS, TIMSS in PISA ter jih skušamo povezati v enotni analizi s celostno obravnavo tega kompleksnega vprašanja v Sloveniji. V Svetovalnem centru za otroke, mladostnike in starše Ljubljana so opravili raziskavo, kako je pandemija covida-19 vplivala na otroke in mladostnike s posebnimi vzgojno-izobraževalnimi potrebami; osredotočili so se na različne oblike učne pomoči v času šolanja na daljavo ter varovalne dejavnike ali dejavnike tveganja za duševni razvoj. Primer dobre prakse prinaša izkušnjo z izvajanjem programa, ki z uvajanjem prakse čuječnosti pri otrocih krepi zmožnost uravnavanja misli in čustev, spodbuja prijaznost, sočutje in hvaležnost ter s tem prispeva k njihovemu dobremu počutju in zdravju. Prispevek o perfekcionizmu se osredotoča na naraščajoči pojav duševnih težav mladih, ki lahko v določenih okoliščinah postane patološki; najpomembnejše je sporočilo, da trud, prizadevanje, disciplina, stremljenje k vrhunskim šolskim dosežkom in visoka funkcionalnost niso vseje odraz dobrega duševnega zdravja. Številko sklene predstavitev priročnika Spodbujanje motiviranosti za globinsko učenje.