https://doi.org/10.59132/viz/2024/3/31-38
Izvleček
Velika dostopnost informacijsko-komunikacijske tehnologije s seboj prinaša tveganje za pojav spletnega nasilja. Neskladnost raziskovalcev glede opredelitve spletnega nasilja lahko privede do nejasnih predstav in napačnih informacij o pojavu. Namen raziskave je zato bil preučiti razumevanje koncepta spletnega nasilja in odzivanje nanj pri starejših osnovnošolcih. V raziskavi je sodelovalo 412 učencev od 7. do 9. razreda (59 % deklet). Učenci so izpolnjevali spletni vprašalnik in sodelovali v fokusnih skupinah. Rezultati so pokazali, da učenci večinoma pravilno prepoznavajo situacije spletnega nasilja, pri čemer si pomagajo s kriteriji za določanje tradicionalnega medvrstniškega nasilja in perspektivo osebe, ki situacijo doživlja. Učenci so v situacijah spletnega nasilja najpogosteje poročali o doživljanju jeze in uporabi aktivnih strategij spoprijemanja z njim. Ob koncu izpostavljamo nekatere praktične implikacije.
Abstract
Understanding and Responding to Cyberbullying in Upper Primary Students
The widespread access to information and communication technology brings with it the risk of online violence. Researchers‘ inconsistent definitions can lead to confusing perceptions and misinformation about the cyberbullying phenomenon. Our study aimed to examine older primary school children‘s understanding of and responses to the concept of cyberbullying. It involved 412 students from grades 7 to 9 (59% girls) who completed an online questionnaire and participated in focus groups. The results showed that the students mostly correctly identified cyberbullying, using the criteria for identifying traditional bullying and the perspective of the person experiencing the circumstances. Students most commonly reported feeling angry and employing active coping mechanisms when they were victims of cyberbullying. Various practical implications are discussed in the article‘s conclusion.