Srečanje ravnateljev osnovnega in glasbenega šolstva je letos v ospredje postavilo kurikularno prenovo ter njeno praktično udejanjanje v šolskem okolju. Glavni cilj srečanja je bil raziskati, kako lahko vodstvo šol vpliva na ustvarjanje varnega, spodbudnega okolja, ki podpira učni proces in vključuje elemente nacionalnih kurikularnih politik ter odgovarja na potrebe lokalne skupnosti.
Ponedeljek, 11. november 2024
Srečanje se je pričelo z uvodnim nagovorom Jasne Rojc, direktorice Zavoda RS za šolstvo. Sledilo je plenarno predavanje dr. Vinka Logaja, ministra za vzgojo in izobraževanje, ki je predstavil strateške usmeritve na področju vzgoje in izobraževanja. Dr. Mark Priestley z Univerze v Stirlingu je podal predavanje na temo “Oblikovanje kurikuluma: od teorije do dejanj”, kjer je poudaril pomen praktične izvedbe teoretičnih izhodišč kurikularne prenove v šolah.
Dr. Jordan Mroziak, Fulbrightov štipendist, je v nadaljevanju osvetlil vlogo umetne inteligence v izobraževalnem procesu ter izpostavil temeljne elemente za njeno uporabo v učnih okoljih.
Popoldanski del prvega dne so zaznamovale različne pogovorne skupine, ki so se posvetile temam, kot so:
- pomen skupnih ciljev v prenovljenih učnih načrtih,
- vloga ravnatelja pri spodbujanju sodelovanja in zagotavljanju varnega delovnega okolja,
- pedagoško vodenje in podpora inkluziji.
Torek, 12. november 2024
Drugi dan srečanja se je začel s predavanjem državne sekretarke Janje Zupančič, ki je predstavila pričakovane spremembe v osnovnem šolstvu. Sledila je panelna razprava na temo uvajanja prenovljenih kurikularnih dokumentov, kjer so sodelovali predstavniki šolstva in učitelji, ki so delili svoje izkušnje in poglede na implementacijo sprememb v praksi.
Popoldne so predstavniki različnih javnih zavodov predstavili podporne programe, ki so na voljo šolam. Srečanje se je zaključilo z razpravo o rezultatih mednarodne raziskave ICILS, kjer so bili predstavljeni izsledki o računalniški pismenosti osmošolcev.
Gradiva srečanja bodo objavljena naknadno na povezavi.