Naslov 2.7  RAVNOVESJE NAVOROV
Avtor Gorazd Planinšič
Kratek opis za učitelje V nalogi dijaki eksperimentalno določajo neznani sili na telo, ki je v ravnovesju ter primerjajo meritve s predhodno postavljenimi napovedmi. Osnovna naloga je sestavljena iz treh korakov, katerih zahtevnost se postopno povečuje. Uspešno reševanje osnovne naloge pomaga dijakom pri reševanju dodatne naloge.

Učni list za dijake in napotki za učitelja (datoteka *.doc,datoteka *.pdf)
Cilji Dijaki/dijakinje:
- uporabljajo osnovne merilne naprave;
- samostojno eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- ponovijo in uporabijo definicijo navora;
- zapišejo in znajo uporabiti izrek o ravnovesju navorov;
- pri računanju uporabijo poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih računskih operacijah in zapisu rezultata.
Priporočilo za oblike in metode dela Priporočamo izvajanje vaje v parih ali skupinah. Da dijaki rezultate najprej napovedo in šele potem izvedejo poskuse, dosežemo tako, da jim damo potrebno opremo (npr uteži) po tem, ko napovedo rezultat. Priporočljivo je, da dijaki vsak korak izvedejo do konca, preden gredo na naslednji korak.
Priporočilo za izvedbo Učno enoto izvedemo, ko dijaki že poznajo definicijo za navor in znajo določiti ročico sile kot razdaljo med nosilko sile in osjo.
Čas za izvedbo 1 ura Zahtevnost srednja Vključen eksperiment da