Naslov
|
2.7 RAVNOVESJE NAVOROV |
Avtor
|
Gorazd Planinšič |
Kratek opis za učitelje |
V nalogi dijaki eksperimentalno določajo
neznani sili na telo, ki je v ravnovesju ter primerjajo meritve s
predhodno postavljenimi napovedmi. Osnovna naloga je sestavljena iz
treh korakov, katerih zahtevnost se postopno povečuje. Uspešno
reševanje osnovne naloge pomaga dijakom pri reševanju
dodatne naloge.
Učni list za dijake in napotki za učitelja (,) |
Cilji |
Dijaki/dijakinje:
- uporabljajo osnovne
merilne naprave;
- samostojno
eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- ponovijo in uporabijo
definicijo navora;
- zapišejo in znajo
uporabiti izrek o ravnovesju navorov;
- pri računanju uporabijo
poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih
računskih operacijah in zapisu rezultata. |
Priporočilo za oblike in metode dela |
Priporočamo izvajanje vaje v parih ali
skupinah. Da dijaki rezultate najprej napovedo in šele potem
izvedejo poskuse, dosežemo tako, da jim damo potrebno opremo (npr
uteži) po tem, ko napovedo rezultat. Priporočljivo je, da dijaki vsak
korak izvedejo do konca, preden gredo na naslednji korak. |
Priporočilo za izvedbo |
Učno enoto izvedemo, ko dijaki že poznajo
definicijo za navor in znajo določiti ročico sile kot razdaljo med
nosilko sile in osjo. |
Čas
za izvedbo |
1 ura |
Zahtevnost |
srednja |
Vključen eksperiment |
da |