Naslov | 2.11 NITNO NIHALO | ||||
Avtor | Ruben Belina | ||||
Kratek opis za učitelje | Dijaki raziskujejo vplive na nihajni čas
nitnega nihala. Prek vaje vpeljemo enačbo za lastni nihajni čas
nitnega nihala. Za osnovno nalogo zadošča ena šolska ura, z dodatnimi nalogami pa dijaki naredijo vajo v dveh šolskih urah. Težavnost oz. število ciljev lahko izbirajo. Če dijake delimo na skupine, lahko druga skupina izvaja vajo Vzmetno nihalo in skupini druga drugi predstavita svoje delo. Učni list za dijake in napotki za učitelja (,) |
||||
Cilji | Dijaki/dijakinje: - samostojno uporabljajo učbenik; - samostojno eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo; - spoznajo osnovne pojme za opis nihanja; - spoznajo lastnosti nitnega nihala; - ugotovijo, kako je nihajni čas nitnega nihala odvisen od dolžine vrvice; - se naučijo linearizirati korensko (kvadratno) funkcijsko zvezo, če izvedejo dodatno zahtevno nalogo. |
||||
Priporočilo za oblike in metode dela | Dijaki izvajajo eksperimentalno vajo samostojno ali v dvojicah. Dvojice naj bodo sestavljene tako, da dijaki, ki delajo skupaj, izberejo enake naloge. | ||||
Priporočilo za izvedbo | Eksperimentalno vajo izvedemo kot uvodno uro v nihanje, lahko pa navodila priredimo za uporabo pri aktivnem delu po skupinah, kar je primerno, če želimo, da dijaki opravijo le osnovno nalogo. | ||||
Čas za izvedbo | 2 uri | Zahtevnost | več nivojev | Vključen eksperiment | da |