Naslov 3.3 GRAFI PRI GIBANJU
Avtor Miran Tratnik
Kratek opis za učitelje Pri uri delamo z ultrazvočnim slednikom iz zbirke Vernier. Pomembno je, da dijaki najprej napovejo, kakšen bo pravilen graf. Dijaki rišejo svoje napovedi v enake koordinatne sisteme, kot jih po poskusu nariše računalniški program.
Po napovedi primerjamo različne grafe dijakov in se pogovorimo o tem, zakaj so različni. Poskus pokaže, kateri graf je pravilen.

Učni list za dijake in napotki za učitelja (datoteka *.doc,datoteka *.pdf)
Mapa z datotekami, ki vsebujejo predloge grafov x(t) in v(t)
Cilji Dijaki/dijakinje:
- z ustreznim premislekom napovejo izid poskusa in narišejo grafe;
- opazujejo poskus, premislijo zakaj je izid morda drugačen od njihove napovedi, in ugotovijo napako v lastnem premisleku;
- ponovijo pojma enakomerno in enakomerno pospešeno gibanje;
- znajo narisati grafe za gibanje in jih interpretirati.
Priporočilo za oblike in metode dela Dijaki samostojno napovejo izid poskusa, se v dvojicah pogovorijo o različnih napovedih in zagovarjajo svojo napoved. Po izvedbi eksperimenta nekateri dijaki pojasnijo kakšne so bile napake v njihovi napovedi.
Priporočilo za izvedbo Učno enoto izvedemo, ko smo z dijaki že predelali poglavje o gibanju.
Čas za izvedbo 1 ura Zahtevnost srednja Vključen eksperiment da