Naslov | 3.4 GRAFI PRI ENAKOMERNO POSPEŠENEM GIBANJU | ||||
Avtor | Milenko Stiplovšek | ||||
Kratek opis za učitelje | Namen interaktivnega demonstracijskega
poskusa je preveriti razumevanje odvisnosti fizikalnih količin od časa
in sposobnost napovedi pravilnega grafičnega prikaza odvisnosti x(t),
v(t) in a(t) za premo enakomerno pospešeno gibanje v primeru, ko
hitrost narašča (prosto padanje), in v primeru, ko hitrost pada
(odboj in gibanje navpično navzgor) za različne izbire koordinatnih
sistemov. Učni list za dijake in napotki za učitelja (,) Mapa z datotekami, ki vsebujejo predloge grafov x(t), v(t) in a(t) |
||||
Cilji | Dijaki/dijakinje: - samostojno sklepajo o odvisnosti med fizikalnimi količinami; - iz danega opisa gibanja znajo skicirati grafe x(t), v(t) in a(t); - razumejo, kaj na grafu pomenita strmina in ploščina. |
||||
Priporočilo za oblike in metode dela | Učitelj razdeli delovne liste dijakom in jih spodbudi, da jih rešijo najprej samostojno, nato pa se o rešitvah še pogovorijo s sosedi. Na koncu rešitve eksperimentalno preverimo z demonstracijskim poskusom. | ||||
Priporočilo za izvedbo | Učno enoto uporabimo kot način preverjanja in utrjevanja znanja. | ||||
Čas za izvedbo | več kot 1 ura | Zahtevnost | dva nivoja | Vključen eksperiment | da |