Naslov
|
3.8 ZMESNA TEMPERATURA |
Avtor
|
Peter Šlajpah |
Kratek opis za učitelje |
S pomočjo Vernierjeve opreme merimo
temperaturo vzorca snovi z višjo temperaturo, ki ga nato
potopimo v hladnejšo vodo. Opazujemo časovni potek
vzpostavljanja termodinamičnega ravnovesja. Iz pridobljenih podatkov
lahko računamo specifično toploto merjenca ali zmesno temperaturo.
Učni list za dijake in napotki za učitelja (,)
|
Cilji |
Dijaki/dijakinje:
- grafično prikažejo zveze
med fizikalnimi količinami;
- ponovijo in uporabijo
definicijo toplote;
- poznajo specifično
toploto in jo uporabijo pri računanju;
- presodijo zanesljivost
pridobljenih rezultatov;
- pri računanju uporabijo
poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih
računskih operacijah in zapisu rezultata. |
Priporočilo za oblike in metode dela |
Učitelj predstavi problem, nato dijaki
samostojno rešujejo uvodna vprašanja. Učitelj izvede
demonstracijski poskus ali predstavi shranjene rezultate (Vernierjeva
datoteka). |
Priporočilo za izvedbo |
Učno enoto izvajamo kot utrjevanje znanja o
toploti in specifični toploti. |
Čas
za izvedbo |
1 ura |
Zahtevnost |
dva nivoja |
Vključen eksperiment |
da |