Naslov  5.1 RAVNOVESJE SIL IN NAVOROV
Avtor Vitomir Babič
Kratek opis za učitelje Vajo lahko izvedemo s preprosto eksperimentalno opremo. Pripravljena je na dveh zahtevnostnih nivojih, dodani so napotki za učitelje. Poudarek je na razumevanju fizikalnih konceptov (navor, ravnovesje sil, ravnovesje navorov, težišče) in razvijanju procesnih znanj, predvsem samostojnemu opazovanju in eksperimentiranju.

Učni list za dijake in napotki za učitelja (datoteka *.doc,datoteka *.pdf)
Cilji Dijaki/dijakinje:
- samostojno eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- ponovijo in uporabijo definicijo navora;
- zapišejo in znajo uporabiti izrek o ravnovesju sil;
- zapišejo in znajo uporabiti izrek o ravnovesju navorov glede določene osi;
- pri računanju uporabijo poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih računskih operacijah in zapisu rezultata.
Priporočilo za oblike in metode dela Dijaki v dvojicah izvajajo eksperimentalno vajo, nato pa samostojno napravijo izračune in napišejo odgovore. Večina opravi osnovno nalogo, bolj motivirani dijaki pa izvedejo še dodatni nalogi. Del izračunov lahko naredijo doma.
Priporočilo za izvedbo Učno enoto izvedemo, ko dijaki že poznajo definicije ravnovesja in navora.
Čas za izvedbo 1 ura Zahtevnost dva nivoja Vključen eksperiment da