Naslov
|
5.1 RAVNOVESJE SIL IN NAVOROV |
Avtor
|
Vitomir Babič |
Kratek opis za učitelje |
Vajo lahko izvedemo s preprosto
eksperimentalno opremo. Pripravljena je na dveh zahtevnostnih nivojih,
dodani so napotki za učitelje. Poudarek je na razumevanju fizikalnih
konceptov (navor, ravnovesje sil, ravnovesje navorov, težišče)
in razvijanju procesnih znanj, predvsem samostojnemu opazovanju in
eksperimentiranju.
Učni list za dijake in napotki za učitelja (,)
|
Cilji |
Dijaki/dijakinje:
- samostojno
eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- ponovijo in uporabijo
definicijo navora;
- zapišejo in znajo
uporabiti izrek o ravnovesju sil;
- zapišejo in znajo
uporabiti izrek o ravnovesju navorov glede določene osi;
- pri računanju uporabijo
poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih
računskih operacijah in zapisu rezultata. |
Priporočilo za oblike in metode dela |
Dijaki v dvojicah izvajajo eksperimentalno
vajo, nato pa samostojno napravijo izračune in napišejo
odgovore. Večina opravi osnovno nalogo, bolj motivirani dijaki pa
izvedejo še dodatni nalogi. Del izračunov lahko naredijo doma. |
Priporočilo za izvedbo |
Učno enoto izvedemo, ko dijaki že poznajo
definicije ravnovesja in navora. |
Čas
za izvedbo |
1 ura |
Zahtevnost |
dva nivoja |
Vključen eksperiment |
da |