Naslov
|
5.2 DRUGI NEWTONOV ZAKON |
Avtor
|
Matej Forjan |
Kratek opis za učitelje |
Pri nalogi s pomočjo drugega Newtonovega
zakona
dijaki napovejo, da bo gibanje vozička in uteži enakomerno
pospešeno, ker je tudi rezultanta sil, ki delujejo na oba,
konstantna. Napovejo tudi, kolikšen bi teoretično moral biti
pospešek.
S pomočjo ultrazvočnega slednika preverijo, ali so pravilno
napovedali grafa lege in hitrosti v odvisnosti od časa, in iz strmine
premice na grafu hitrosti v odvisnosti od časa razberejo
pospešek.
Učni list za dijake in napotki za učitelja (,) |
Cilji |
Dijaki/dijakinje:
- samostojno
eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- delajo z merilnimi
napravami, ki temeljijo na digitalni tehnologiji;
- uporabljajo
računalniške programe;
- zapišejo in znajo
uporabiti Newtonove zakone pri premem gibanju;
- razumejo, da je masa
merilo za vztrajnost telesa;
- ponovijo in uporabljajo
zvezo med težo in maso. |
Priporočilo za oblike in metode dela |
Dijaki samostojno eksperimentirajo in
odgovarjajo na vprašanja ter napovejo izid poskusa. Svoje
napovedi primerjajo z rezultati meritev in delajo nadaljnje analize. |
Priporočilo za izvedbo |
Učno enoto izvedemo, ko dijaki že poznajo
drugi Newtonov zakon in zakonitosti enakomerno pospešenega
gibanja. |
Čas
za izvedbo |
1 ura |
Zahtevnost |
dva nivoja |
Vključen eksperiment |
da |