Naslov 5.5 VZGON
Avtor Miroslav Cvahte
Kratek opis za učitelje Vajo lahko izvedemo z zelo preprosto in poceni eksperimentalno opremo, tako da jo lahko izvaja ves oddelek hkrati v dvojicah. Dodatna eksperimentalna naloga se bistveno razlikuje od osnovne, zahteva samostojno načrtovanje poskusov in globlje razumevanje. Učno zmožnejši dijaki naj preskočijo osnovno nalogo in takoj začnejo z dodatno eksperimentalno nalogo.

Učni list za dijake in napotki za učitelja (datoteka *.doc,datoteka *.pdf)
Cilji Dijaki/dijakinje:
- samostojno eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- zapišejo in znajo uporabiti izrek o ravnovesju sil;
- pri računanju uporabijo poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih računskih operacijah in zapisu rezultata (število zapisanih veljavnih mest);
- pri zahtevnejši nalogi samostojno načrtujejo izvedbo poskusov.
Priporočilo za oblike in metode dela Dijaki v dvojicah izvajajo eksperimentalno vajo, nato pa samostojno napravijo izračune in napišejo odgovore. Bolje motivirani dijaki lahko napravijo dodatno eksperimentalno nalogo samostojno.
Priporočilo za izvedbo Učno enoto lahko izvedemo kot uvodno uro v poglavje o vzgonu, saj so dijaki vzgon obravnavali že v osnovni šoli.
Čas za izvedbo 1 ura Zahtevnost dva nivoja Vključen eksperiment da