Naslov
|
5.5 VZGON |
Avtor
|
Miroslav Cvahte |
Kratek opis za učitelje |
Vajo lahko izvedemo z zelo preprosto in
poceni eksperimentalno opremo, tako da jo lahko izvaja ves oddelek
hkrati v dvojicah. Dodatna eksperimentalna naloga se bistveno razlikuje
od osnovne, zahteva samostojno načrtovanje poskusov in globlje
razumevanje. Učno zmožnejši dijaki naj preskočijo osnovno nalogo
in takoj začnejo z dodatno eksperimentalno nalogo.
Učni list za dijake in napotki za učitelja (,) |
Cilji |
Dijaki/dijakinje:
- samostojno
eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- zapišejo in znajo
uporabiti izrek o ravnovesju sil;
- pri računanju uporabijo
poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih
računskih operacijah in zapisu rezultata (število zapisanih
veljavnih mest);
- pri zahtevnejši
nalogi samostojno načrtujejo izvedbo poskusov. |
Priporočilo za oblike in metode dela |
Dijaki v dvojicah izvajajo eksperimentalno
vajo, nato pa samostojno napravijo izračune in napišejo
odgovore. Bolje motivirani dijaki lahko napravijo dodatno
eksperimentalno nalogo samostojno. |
Priporočilo za izvedbo |
Učno enoto lahko izvedemo kot uvodno uro v
poglavje o vzgonu, saj so dijaki vzgon obravnavali že v osnovni
šoli. |
Čas
za izvedbo |
1 ura |
Zahtevnost |
dva nivoja |
Vključen eksperiment |
da |