Naslov
|
5.9 MERJENJE ZRAČNEGA TLAKA |
Avtor
|
Miroslav Cvahte |
Kratek opis za učitelje |
Vajo lahko izvedemo s preprosto
eksperimentalno opremo, edini dražji del je silomer (50 N).
Pripravljena je na dveh zahtevnostnih nivojih, bolje motivirani dijaki
lahko začnejo kar z dodatno nalogo. Poudarek je na razumevanju
fizikalnih konceptov (zračni tlak, ravnovesje sil) in razvijanju
procesnih znanj, predvsem samostojnem opazovanju in eksperimentiranju.
Učni list za dijake in napotki za učitelja (,)
|
Cilji |
Dijaki/dijakinje:
- samostojno
eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- ponovijo in uporabijo
definicijo tlaka;
- zapišejo in znajo
uporabiti izrek o ravnovesju sil;
- pri računanju uporabijo
poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih
računskih operacijah in zapisu rezultata;
- razumejo mikroskopsko
razlago tlaka v plinih. |
Priporočilo za oblike in metode dela |
Dijaki v dvojicah izvajajo eksperimentalno
vajo, nato pa samostojno napravijo izračune in napišejo
odgovore. Večina opravi osnovno nalogo, bolje motivirani dijaki pa
izvedejo le dodatne naloge. |
Priporočilo za izvedbo |
Učno enoto izvedemo, ko dijaki že poznajo
tlak in Newtonove zakone, npr. kot uvod v zračni tlak. |
Čas
za izvedbo |
1 ura |
Zahtevnost |
dva nivoja |
Vključen eksperiment |
da |