Naslov 5.9 MERJENJE ZRAČNEGA TLAKA
Avtor Miroslav Cvahte
Kratek opis za učitelje Vajo lahko izvedemo s preprosto eksperimentalno opremo, edini dražji del je silomer (50 N). Pripravljena je na dveh zahtevnostnih nivojih, bolje motivirani dijaki lahko začnejo kar z dodatno nalogo. Poudarek je na razumevanju fizikalnih konceptov (zračni tlak, ravnovesje sil) in razvijanju procesnih znanj, predvsem samostojnem opazovanju in eksperimentiranju.

Učni list za dijake in napotki za učitelja (datoteka *.doc,datoteka *.pdf)
Cilji Dijaki/dijakinje:
- samostojno eksperimentirajo, premišljeno opazujejo in sklepajo;
- ponovijo in uporabijo definicijo tlaka;
- zapišejo in znajo uporabiti izrek o ravnovesju sil;
- pri računanju uporabijo poenostavljena pravila za upoštevanje merskih napak pri osnovnih računskih operacijah in zapisu rezultata;
- razumejo mikroskopsko razlago tlaka v plinih.
Priporočilo za oblike in metode dela Dijaki v dvojicah izvajajo eksperimentalno vajo, nato pa samostojno napravijo izračune in napišejo odgovore. Večina opravi osnovno nalogo, bolje motivirani dijaki pa izvedejo le dodatne naloge.
Priporočilo za izvedbo Učno enoto izvedemo, ko dijaki že poznajo tlak in Newtonove zakone, npr. kot uvod v zračni tlak.
Čas za izvedbo 1 ura Zahtevnost dva nivoja Vključen eksperiment da