Naslov |
Naredimo
zdravilo!
|
Avtor |
Ambrož Demšar |
Kratek
opis za učitelje |
Po nekaterih podatkih iznajdba nove zdravilne učinkovine
terja 10 let, 10.000 znanstvenikov in 1.000.000.000+ €, zato ni primerno za
običajno učilnico. Torej iščemo nekaj lažjega, cenejšega, s časovno omejitvijo
ene šolske ure in s pomočjo razreda učencev, starih 12–15 let. Morda nekaj
proti kašlju? Poskusimo s homeopatskim zdravilom. Materia Medica,
homeopatska knjiga knjig proti kašlju priporoča uporabo nečesa, kar ima vsak
šolski laboratorij: bakrov (II) sulfat. Homeopatija je oblika alternativne medicine, v kateri se za
zdravljenje bolnikov uporabljajo visoko razredčeni oziroma potencirani pripravki.
Običajno so pripravki tako zelo razredčeni, da ne vsebujejo niti enega atoma,
iona ali molekule zdravilne učinkovine. Fizik Robert L. Park je izračunal, da
mora pripravek, razredčen tridesetkrat v razmerju 1:100, vsebovati najmanj 1060molekul vode
za vsako molekulo učinkovine. Prostornina 1060molekul vode, kljub
majhnosti ene molekule vode, 30.000.000.000-krat presega prostornino Zemlje. www.csicop.org/si/show/alternative_medicine_and_the_laws_of_physics |
Cilji |
Učenci:
|
Priporočilo
za oblike in metode dela ter izvedbo |
Učenci delajo v skupini, vsakdo izmed njih
izvede eno redčenje in zapiše na nalepko oz. listek številko redčenja.
Predvideno število redčenj je enako številu učencev v razredu. |
Čas za izvedbo |
1
ura |
Zahtevnost |
lahka |
Vključen
eksperiment |
da |
Priloge |
Napotki za učence
(.docx) Priporočila za učitelje (.pdf) |