Naslov
|
»Kuhinjska«
geometrijska optika na tehniškem dnevu
|
Avtor
|
Jaka
Banko
|
Kratek
opis za učitelje
|
Poglavje
Svetloba je s prenovljenim učnim načrtom prišlo nazaj v sklop vsebin
pri pouku
fizike. Učitelji se spoprijemajo s pomanjkanjem učil in pripomočkov za
eksperimentalno delo učencev. V gradivu je opisana dejavnost, s katero
učitelj
v sklopu tehniškega dne in z medpredmetnim povezovanjem doseže cilje,
zapisane v
učnem načrtu. Učenci izdelajo leče iz gela in spoznavajo njihove
lastnosti.
|
Cilji
|
Učenci:
- s poskusi raziščejo, kako se svetloba odbija
od telesa, in analizirajo potek svetlobnega žarka pri odboju na ravnem
zrcalu;
- s poskusi raziščejo, kako se svetloba lomi
na meji dveh optično različno gostih snovi, in analizirajo potek
svetlobnega žarka pri prehodu iz ene snovi v drugo;
- usvojijo pojma gorišče in goriščna razdalja
zbiralne leče;
- s poskusi raziščejo zakonitosti preslikave z
zbiralno lečo in analizirajo potek žarkov skozi zbiralno lečo;
- razložijo
delovanje nekaterih optičnih naprav: lupe, projekcijskega aparata,
fotoaparata;
na ravni veščin:
- samostojno izdelujejo eksperimente;
- pridobivajo ročne spretnosti;
- skrbijo za varnost pri delu;
- samostojno izvajajo eksperimente;
- razumejo postopek eksperimentalnega
raziskovanja;
- razvijajo ustvarjalnost;
- znajo izmeriti izbrane fizikalne količine;
- razvijajo veščino samostojnega dela s
strokovno literaturo;
- uporabljajo strokovni jezik fizike pri
oblikovanju poročil;
na ravni vrednot in odnosov:
- razvijajo odgovornost in odnos do dela;
- razvijajo občutek za naravo, lepoto in
koristnost naravoslovja.
|
Priporočilo
za oblike in metode dela ter izvedbo
|
Učitelju
priporočamo, da delo organizira v homogenih skupinah in
težavnost ter obseg dela prilagodi glede na predznanje in ročne
spretnosti
učencev v skupini. Učitelj naj učence prek avtentičnih nalog postavi v
problemsko situacijo, katere rešitev učenci dobijo z eksperimentiranjem.
Učno
enoto izvedemo kot medpredmetno povezavo s
predmetom tehnika in tehnologija, ko učenci že poznajo odbojni in lomni
zakon
in po obravnavi optičnih naprav. Izvedba je primerna kot dejavnost v
sklopu
tehniških dni. |
Čas za izvedbo
|
5
ur
|
Zahtevnost
|
srednja
|
Vključen
eksperiment
|
da
|
Priloge
|
Napotki
za učence
(.docx)
Priporočila
za
učitelje
(.pdf)
|