Naslov |
Zračni upor – meritve z računalniško merilno opremo in brez nje |
Avtor |
Mag. Miroslav Cvahte, Zavod RS za šolstvo |
Kratek
opis za učitelje |
Če
spustimo papirno skodelico za kolače z višine približno 2 metra, se
najprej giblje pospešeno, nato pa se začne gibati enakomerno s končno
hitrostjo vk . Dijaki spuščajo papirne skodelice, najprej eno, potem dve skupaj … in končno 4 skodelice skupaj ter vsakokrat merijo končno hitrost padanja. Ugotoviti morajo, ali je pri padanju skodelic sila upora zraka Fu premo sorazmerna s končno hitrostjo vk ali pa je sila upora zraka Fu premo sorazmerna s kvadratom končne hitrosti gibanja vk 2. Končno hitrost padanja lahko dijaki merijo na tri načine, prva dva sta s sodobno računalniško merilno opremo, zadnji pa je s štoparico na mobilnem telefonu. Dijaki izvajajo vajo v skupinah. Vsaka skupina izbere enega izmed treh predlaganih načinov. Učitelj poskrbi, da so zastopani vsi trije načini in da vsaj dve skupini bolje motiviranih dijakov izbereta zahtevnejši način z videoanalizo. |
Cilji |
Dijaki/dijakinje:
|
Priporočilo za oblike in metode dela | Dijaki izvajajo vajo v skupinah (praviloma 2 ali 3 dijaki). Vsaka skupina izbere enega izmed treh predlaganih načinov. Učitelj poskrbi, da dijaki izvajajo vajo na vse tri načine. Pri naslednjih urah dijaki na kratko predstavijo vse tri načine. |
Priporočilo za izvedbo | Učno enoto izvedemo, ko dijaki že obvladajo gibanja in Newtonove zakone. |
Čas za izvedbo |
1 ura, bolje motivirani dijaki opravijo nekaj dela doma |
Zahtevnost |
več ravni |
Vključen
eksperiment |
da |
Priloge |
Učni
list za dijake
(.doc) Priporočila za učitelje (.pdf) Datoteka programa LoggerPro (v mapi) |