27
Obenem pa mora VIZ – suvereno in enotno – vseskozi zastopati stališče, da je nasilje
nesprejemljivo in da se bodo nanj zaposleni v VIZ tudi v bodoče vedno, brez izjeme, odzivali. S
tem VIZ krepi svojo kredibilnost in avtoriteto. Oboje je nujno, če želimo biti, skupaj s starši,
kos medvrstniškemu nasilju.
SODELOVANJE Z DRUGIMI ORGANI
Medvrstniško nasilje lahko predstavlja tudi ravnanja, ki ustrezajo opisom kaznivih dejanj iz
Kazenskega zakonika in takrat je po kazenski zakonodaji potrebna
prijava policiji
, če sta
izpolnjena dva pogoja:
-
povzročitelj nasilja je že dopolnil 14 let (s to starostjo nastopi kazenska odgovornost)
in
-
storjeno dejanje ustreza opisu kaznivega dejanja, ki se preganja po uradni dolžnosti.
Dolžnost prijave policiji je določena s 145. členom Zakona o kazenskem postopku: »Vsi državni
organi in organizacije z javnimi pooblastili so dolžni naznaniti kazniva dejanja, za katera se
storilec preganja po uradni dolžnosti, če so o njih obveščeni, ali če kako drugače zvedo zanje.«
Glede na navedeno je prijavitvena dolžnost podana v vseh primerih fizičnega nasilja, s katerim
je povzročena telesna poškodba, v vseh primerih spolnega nasilja ter ko gre za tatvine,
izsiljevanje ali poškodovanje stvari (materialno nasilje), če je nasilje izvršil otrok, že star 14 let.
Prijave pa ni potrebno podati v primerih verbalnega in psihičnega nasilja, ker takšnega
ravnanja kazenska zakonodaja ne opredeljuje kot kazniva dejanja, ki se preganjajo po uradni
dolžnosti.
Pomembno je, da je policija obveščena nemudoma, to je neposredno po dogodku. To velja še
posebej za hujše oblike fizičnega nasilja, saj bo le tako lahko izvedla vse nujne ukrepe, ki ji jih
nalaga zakonodaja.
Ob prijavi policiji ravnatelj posreduje informacijo o nasilju tudi
centru za socialno delo
, ki je
po kazenski zakonodaji dolžan sodelovati pri kazenskopravnem obravnavanju povzročitelja
nasilja. Center za socialno delo pa obvesti o nasilju tudi v drugih primerih, ko tim oceni, da
povzročitelj nasilja ali žrtev potrebuje pomoč te institucije; če gre za primer ogroženega
otroka, ki se kaže npr. v zlorabi alkohola ali drog, pogostem izostajanju iz šole, neodzivnosti
staršev za sodelovanje z VIZ, nasilju v družini. V teh primerih izhaja dolžnost prijave iz 91. člena
Zakona o socialnem varstvu (»Organi ter zavodi in druge organizacije, ki pri svojem delu
ugotovijo ogroženost otroka, mladoletnika ali osebe, ki ji je odvzeta poslovna sposobnost, so
dolžni o tem obvestiti center za socialno delo na svojem območju.
«
)
V primerih, ko je bil zaradi ogroženosti otroka žrtve / storilca obveščen center za socialno delo,
VIZ razširi članstvo v timu s predstavniki centra za socialno delo, policije in po potrebi s
predstavniki drugih organov in organizacij, ki so vključeni v obravnavo otroka. Namen tako
razširjenega tima je izmenjava informacij med organi o različnih oblikah obravnavanja otroka