23
PROCESNA INTERVENCIJA
Pri kasnejšem ukrepanju sodelujejo strokovni delavci VIZ, glede na njihove kompetence in
znanja. Vendar pa ima ključno vlogo šolska svetovalna služba, ki je strokovno kompetentna za
svetovalne razgovore in načrtovanje poteka dela s posameznikom, skupino ali razredom.
Pomembno vlogo pri procesni intervenciji oziroma v timu, ki se v VIZ po zaznanem nasilju
oblikuje, ima tudi razrednik. Ravnatelj je prav tako del tima in mora biti seznanjen z nasilnim
dejanjem in potekom obravnave na vseh nivojih (posameznik, skupina, razred).
Kako dolgo bo trajalo delo s posamezniki ali z razredom, kako intenzivno bo, kdo vse bo v delo
vključen, je odvisno od posameznega primera in strokovne presoje tima v VIZ.
Tim
Vsi našteti strokovni delavci VIZ sodelujejo v timu, ki ga po zaznanem nasilju skliče svetovalni
delavec ali ravnatelj/pomočnik ravnatelja, če je v VIZ tako dogovorjeno. Sklicatelj tim tudi vodi.
Vodja tima poskrbi, da so sklepi zapisani v obliki zapisnika ali uradnega zaznamka.
Dokumentacija je zaupna. Zapisnik timskih sestankov podpišejo vsi prisotni, zapis dogodka pa
tisti, ki je dogodek zaznal in ga zapisal. Če se za zapis smiselno uporablja
Obrazec Zapis nasilja
nad otrokom v družini
, ga prav tako podpiše tisti, ki je zapis naredil in svetovalni delavec, ki je
zapis prejel. Pri uporabi drugih obrazcev, ki jih VIZ sestavi sam, prejem prav tako podpiše
svetovalni delavec, ki zapis tudi shrani v varovano omaro, podobno kot drugo dokumentacijo,
ki jo vodi svetovalna služba. Dokument je dostopen vsem, ki so člani tima (tudi drugim
inštitucijam, če se vključijo v tim), na vpogled pa je dostopen tudi staršem.
V timu se opredelijo vloge posameznih strokovnih delavcev in morebitno sodelovanje z
zunanjimi inštitucijami (policija, CSD, Svetovalni center, nevladne organizacije ...). Tim presodi
ali so, glede na zaznano nasilje, potrebne tudi določene preventivne aktivnosti za razreda ali
celoten VIZ.
Pri ukrepanju in preprečevanju nasilja v VIZ imajo ravnatelj, učitelji/vzgojitelji in šolska
svetovalna služba specifične naloge oziroma vloge (Lešnik Mugnaioni, Klemenčič 2014, 48):
Vloga ravnatelja:
•
vedno se seznani z dogodkom in je seznanjen z vsemi nadaljnjimi postopki znotraj VIZ,
•
po potrebi (pogosto) opravi razgovor z žrtvijo in povzročiteljem,
•
formalno obvešča ustrezne institucije, sodeluje z zunanjimi inštitucijami, če je to
potrebno (policija, CSD), prav tako z javnostjo in mediji,
•
skrbi, da strokovnim delavcem, če izkažejo to potrebo, omogoči strokovno podporo ter
jim zagotovi varnost,
•
pogovori se s starši,