26
-
Dogovorjen znak, s katerim otrok okolico opozori, da je vznemirjen, besen ...
-
Urjenje v različnih spretnostih obvladovanja jeze.
Pomemben cilj obravnave povzročitelja medvrstniškega nasilja je, da prevzame posledice za
svoje ravnanje (npr. izrek vzgojnega opomina, vzgojnega ukrepa, restitucija …)
Delo z opazovalci
Medvrstniško nasilje, še posebno če traja daljši čas in je sistematično, poškoduje tudi
opazovalce (vrstnike), kot je bilo prikazano že v modelu valujočega učinka. Medvrstniško
nasilje ima tako vpliv tudi na dinamiko razreda in pogosto na VIZ kot celoto.
Delo z opazovalci načrtujemo v okviru ur oddelčne skupnosti, lahko v obliki projektnih dni, na
posebnih delavnicah. Cilji dela z opazovalci:
-
razumeti
morajo, da imajo tudi oni pomembno vlogo pri preprečevanju vrstniškega
nasilja v razredu, VIZ,
-
dati jim moramo
jasna sporočila
o tem, da je nasilje nesprejemljivo in da bo VIZ storil
vse, kar je v njegovi moči, da ga prepreči,
-
opozorimo
na različne možne oblike medvrstniškega nasilja in pomen specifičnega
konteksta razreda, ki z nasiljem izloča ali kaznuje »drugačne«.
Delo s starši
Če želimo učinkovito delo z žrtvijo, povzročiteljem/povzročiteji in nenazadnje tudi z
opazovalci, povabimo starše kot partnerje in soustvarjalce varnega šolskega prostora.
Predlagamo, da se VIZ in starši skupaj dogovorijo tudi o vlogi posameznika/starša. Npr.: če
starši pri otroku opazijo spremenjeno vedenje, če jim pove, da je žrtev medvrstniškega nasilja
ali da je žrtev nekdo od sošolcev/vrstnikov, naj starši obvestijo razrednika in svetovalno službo,
oziroma ravnatelja, še posebej če nasilje ne preneha.
V konkretnem primeru pa VIZ starše v obravnavo nasilja vključuje na naslednje načine:
-
individualni pogovori s starši,
-
roditeljski sestanki,
-
predavanja/izobraževanje/delavnice za starše.
Na pogovor VIZ povabi starše otroka, ki je bil v konkretnem primeru žrtev medvrstniškega
nasilja in pa starše otroka/otrok, ki so bili povzročitelji. Pogovor med starši in VIZ mora
temeljiti na skupnem iskanju ustreznih strategij, ki bodo v pomoč otroku, ne glede na to, v
kateri vlogi je. Svetovalni delavec mora upoštevati načelo sodelovanja v svetovalnem odnosu
in načelo celostnega pristopa, saj je posameznik pri svojih ravnanjih del ožjega in širšega
socialnega okolja, kar pomeni, da so starši pomemben del pri reševanju težav. Sodelovalen
odnos je temelj za ustrezen načrt pomoči.
Zelo pomembno je, da starši čutijo, da jih VIZ spoštuje in razume, saj bo tako medsebojno
zaupanje večje, starši pa bodo bolj prepričano in zavzeto sodelovali pri obravnavi in
preprečevanju nasilja med vrstniki.