Navodila s priročnikom za obravnavo medvrstniškega nasilja v vzgojno-izobraževalnih zavodih - page 16

16
POGOSTI ZNAKI MEDVRSTNIŠKEGA NASILJA IN KAKO GA PRI OTROKU
PREPOZNATI
Pri hujših oblikah nasilnega dejanja, kjer pride do neposrednih poškodb ali če različne oblike
psihičnega, socialnega, materialnega, spolnega ali spletnega nasilja vrstnikov trajajo dlje časa,
se pri žrtvi razvijejo reakcije in posledice na preživeto nasilje (Lešnik Mugnaioni in Klemenčič
2014, 42, Hayes in Herbert 2011, 144, Zabukovec Kerin 2002, 110). Na vedenju, zdravju,
počutju, socialni vključenosti, komunikaciji žrtve in odnosu do šole se pokažejo znaki /
posledice, ki pričajo o izkušnji z nasiljem.
Nekatere spremembe v vedenju opazijo učitelji/vzgojitelji v VIZ, določene spremembe pa
opazijo starši v domačem okolju. Na vsako spremembo vedenja, ki pomembno odstopa od
vedenj, ki so bila prej značilna za posameznika, je potrebno biti pozoren in raziskati, kaj
spremembo v obnašanju otroka sproža in vzdržuje.
NAJBOLJ POGOSTI ZNAKI IN VEDENJA PRI ŽRTVAH MEDVRSTNIŠKEGA NASILJA
Spremembe v odnosu do šole, učnem uspehu, vključenosti otroka:
-
zvečer joče, toži o bolečinah, noče v šolo, izraža strah in tesnobo,
-
boji se prihajati v šolo ali odhajati iz nje,
-
začne neopravičeno izostajati od pouka,
-
poslabša se mu učni uspeh,
-
spremeni svojo običajno pot, zato zamuja ali pa prihaja v šolo zelo zgodaj,
-
starše prepriča, da ga spremljajo v šolo in čakajo ob koncu pouka,
-
strah ga je iti na WC, se voziti s šolskim avtobusom, na ekskurzije, tabore …
Spremenjeno vedenje do sošolcev/vrstnikov, učiteljev/vzgojiteljev, v razredu, v družini:
-
zapira se vase, manj komunicira z drugimi, zdi se odsoten,
-
kaže več tesnobnosti kot drugi otroci,
-
je občutljiv, miren, previden,
-
trpi zaradi nizke stopnje samospoštovanja in ima na splošno slabo podobo o sebi in
svoji situaciji,
-
ko je napaden, reagira z jokom (zlasti v nižjih razredih) in umikom,
-
v šoli je osamljen in zavrnjen,
-
pri skupinskih igrah je izbran zadnji,
-
v šoli nima pravih prijateljev v oddelku,
-
stres, ki ga doživlja, praviloma vpliva na učni uspeh in sodelovanje pri pouku,
-
pogosto je v bližini učitelja/vzgojitelja (med odmori, na ekskurzijah ...),
-
postaja agresiven, moti pouk,
-
starši poročajo, da je otrok nenadoma postal zadirčen in grob,
-
začne krasti denar doma ali drugim otrokom (to zahteva povzročitelj),
1...,6,7,8,9,10,11,12,13,14,15 17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,...31
Powered by FlippingBook